Munkapad

Van, aki szenvedélyből, van, aki kényszerből, de mindenképpen saját kezűleg küzdi le az előtte álló feladatokat. Ahhoz pedig elengedhetetlen egy munkapad!

Friss topikok

Linkblog

Az oldhatatlan kötések fétise

2016.07.28. 18:07 kerzo

Az útóbbi időben megnéztem néhány konstrukciós videót a 3D CNC marógéptől kezdve a különböző emelő szerkezetig szinte mindenről. A közös az volt bennük, ami egy kicsit elrettentett, hogy szinte mindent hegesztettek. Önmagában semmi bajom a hegesztéssel, én is szeretem alkalmazni, ha igényli az adott munka, de amit sokkal jobban szeretek, az a szerelhetőség.

Mániám, hogy a nagyjavításokat csapágycserével kezdem, és szeretem, ha ez viszonylag könnyen megoldható. Bőven elegendő az, ha esetleg a régi csapágy már be van rohadva, és meg kell kűzdeni a kivétellel. Megértem azt, hogy valaki szeret egy életre tervezni egy eszközt, ezért jó masszívra készíti a szerkezetet, de ha a kopó alkatrészek később csak flexeléssel cserélhetők, akkor az megkérdőjelezi az egész tartósságot.

Tavaly sikerült beszereznem egy használt, viszonylag kicsi szalagfűrészt. Gyönyörűen megterveztem, hogy mit szeretnék rajta átalakítani, de az első szerszám, amihez nyúlnom kellett, az a sarokcsiszoló volt. A kerék egy olyan összeépített szerkezet volt, ami a fűrészgép oldalain 10-10 cm-rel nyúlt túl. Ez nekem nem fért bele, mert azt szerettem volna, hogy ha már egyszer kereke van, akkor viszonylag kis helyre be tudjam tólni. A kerékcsere azzal kezdődött, hogy le kellett vágni a teljes keréktengelyt magában foglaló szerkezetet. 

A következő az volt, hogy mivel nekem elég egy kisebb asztal, hiszen én nem akarok rajta tüzifát vágni, mint az előző tulajdonos, így a teljes asztalt tartó vaskeretet le kellett vágni sarokcsiszolóval. A következő ilyen elem a felső szalagvezető egység volt. Gyakorlatilag egy teljesen zárt kalitkába van körbehegesztve a szalagvezető csapágy, de roncsolásmentesen cserélni már nem lehet, mert a csapágy kivehetetlen. Itt már elszállt az agyam, és inkább csinálok egy újat.

Ezek után, ha tervezel egy fém szerkezetet, légyszi' vedd a fáradtságot, hogy úgy alakítsd ki a szerkezetet, hogy egy esetleges javításnál hozzáférhető és szétszerelhető legyen! Nem csak a te későbbi munkádat fogod megkönnyíteni, hanem ha eladod a szerkezetet, akkor az új tulajdonos is könnyebben fogja tudni javítani.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkapad.blog.hu/api/trackback/id/tr28920232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása